Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ



Έργο του Λέσβιου λαϊκού ζωγράφου Χαράλαμπου Καπτζή

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος, στο οποίο
συμμετέχουμε φέτος με τίτλο: «Ταξιδεύοντας με τη μουσική» 

θέσαμε σαν κύριους στόχους μας τη  γνωριμία και τη διάκριση των διαφορετικών ειδών μουσικής καθώς και τη γνωριμία μας με την παραδοσιακή μουσική διαφόρων χωρών. Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε τον Ιανουάριο και φυσικά δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί, λόγω της αναστολής λειτουργίας των σχολείων. Επειδή άρεσε στα παιδιά η μέχρι τότε διαδικασία, σκεφτήκαμε να τη συνεχίσουμε εξ΄αποστάσεως! Άλλωστε έχουμε διαπιστώσει , βλέποντας τη συμμετοχή σας, πως χαίρεστε (μικροί και μεγάλοι) με τις δραστηριότητες, που ανεβάζουμε.
Ξεκινήσαμε το μουσικό μας ταξίδι μας 
τον Ιανουάριο, μιλήσαμε για το πεντάγραμμο, για το κλειδί του σολ, για την κυρία Μελωδία και τον κύριο Ρυθμό. Φτιάξαμε τις μουσικές μας ιστορίες, το μαγαζάκι με τα μουσικά όργανα, παίξαμε μουσικά παιχνίδια. Κάναμε την πρώτη μας γνωριμία με την κλασική μουσική, ακούσαμε κλασικά μουσικά κομμάτια, γνωρίσαμε τους μεγάλους κλασικούς συνθέτες, τον μαέστρο, την ορχήστρα, την όπερα και αφού σχηματίσαμε τη δική μας ορχήστρα κρατώντας τα μουσικά μας όργανα, δώσαμε τη δική μας συναυλία. Τον Φεβρουάριο μαζί με τις Απόκριες γνωρίσαμε τη latin μουσική, χορέψαμε την ταραντέλα της Ιταλίας και τη σάμπα της Βραζιλίας. Τον Μάρτιο λόγω 25ης Μαρτίου και τον Απρίλιο λόγω Πάσχα θα μαθαίναμε για την παραδοσιακή μας μουσική…δυστυχώς δεν προλάβαμε…Όμως, επειδή ποτέ δεν είναι αργά, θα μιλήσουμε για αυτήν μέσα από το μπλογκ του σχολείου μας και θα σας προτείνουμε κάποιες δραστηριότητες.

Η παραδοσιακή μας μουσική είναι η δημοτική μας μουσική που μαζί με τα τραγούδια της συμβολίζουν την πατρίδα μας και την πορεία της στο χρόνο καθώς τα τραγούδια αυτά μεταδίδονται από γενιά σε γενιά εκφράζοντας τα συναισθήματα των Ελλήνων.
Συνεχίζοντας, λοιπόν το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα, που είχαμε ξεκινήσει και παίρνοντας αφορμή από το Πάσχα που πέρασε σκεφτήκαμε να κάνουμε μια δραστηριότητα με βάση αυτό. Η Κυριακή του Πάσχα πάντα ήταν συνδεδεμένη με την παραδοσιακή μουσική και τους παραδοσιακούς χορούς .
Η παραδοσιακή μουσική είναι μία βάση για να έρθουμε πιο κοντά στους προγόνους μας και να διατηρήσουμε ήθη και έθιμα. Κάθε περιοχή της Ελλάδας
έχει διαφορετικό μουσικό ρυθμό-μελωδία αλλά και κάποια διαφορετικά μουσικά όργανα.

Ας γνωρίσουμε μερικά από τα παραδοσιακά μας μουσικά όργανα. 

Μπορείτε να ακούσετε τους ήχους μερικών μουσικών οργάνων πατώντας στις παρακάτω εικόνες.
ΟΥΤΙ-ΕΓΧΟΡΔΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
 

ΓΚΑΪΝΤΑ-ΠΝΕΥΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
 

ΝΤΑΟΥΛΙ-ΚΡΟΥΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ

Η δραστηριότητα λοιπόν έχει ως εξής : Διαλέξτε ένα παραδοσιακό τραγούδι από τον τόπο καταγωγής σας.
Ακούστε το μαζί με το παιδί σας και  ακούστε προσεκτικά τα λόγια. Μπορείτε να δείτε και ένα βίντεο με το πώς χορεύετε το τραγούδι που διαλέξατε .
Έπειτα το παιδί πρέπει να γράψει σε ένα χαρτί τον τίτλο του τραγουδιού και την περιοχή του και στη συνέχεια να ζωγραφίσει το τραγούδι!!!
Θα μας στείλετε τη ζωγραφιά για να δούμε πόσα διαφορετικά  τραγούδια θα συγκεντρώσουμε!!!
Ένα παράδειγμα …
         

                          

Σας προτείνουμε, αν θέλετε, να χορέψετε μαζί με το παιδί σας το παραδοσιακό χορό-τραγούδι του τόπου σας, ως μια μουσικοκινητική δραστηριότητα.
  
 Βρες τα ζευγάρια των μουσικών οργάνων στο παιχνίδι μνήμης και στη συνέχεια πάτησε πάνω στις παρακάτω 2 εικόνες για να παίξεις τα παζλ.

previewpreview

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΞ...ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ-ΤΜΗΜΑ 2

     Ένα πολύ μεγάλο μέρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το αφιερώσαμε στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Μιλήσαμε για τα έθιμα του τόπου...