Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

Ο ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ 2

 


 

               Ο Σεπτέμβρης έφτασε και οι παιδικές φωνούλες γέμισαν την τάξη μας  με μια γλυκιά αναστάτωση. Παλιοί μαθητές ξανασυναντήθηκαν,

καινούριοι μαθητές μπήκαν δειλά-δειλά στην παρέα μας και κάπου ανάμεσα σε μάσκες, αντισηπτικά, πλυσίματα χεριών,ντροπές και

δισταγμούς των πρώτων ημερών η ιδιαίτερη αυτή νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και  ένα νέο εκπαιδευτικό ταξίδι μόλις άρχισε!  

Ο κορονοϊός μπήκε στην ζωή μας και εμείς για να προστατευτούμε θα πρέπει να τηρούμε τους κανόνες υγιεινής. Μιλήσαμε για την προστατευτική μάσκα και για τον τρόπο χρήσης της, την χρήση του αντισηπτικού και του σαπουνιού, την ανάγκη να τηρούμε τις αποστάσεις και με χαρά ανακαλύψαμε την προθυμία των μικρών μας μαθητών να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες και να συνεργαστούν!!!


Φτιάξαμε το βιβλιαράκι με τις συμβουλές προστασίας μας







Οι μάσκες είχαν την τιμητική τους και για αυτό παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια με αυτές.

Σκορπίσαμε στο πάτωμα εικόνες παιδιών με διαφορετικά χρώματα μάσκας και ζητήσαμε από τα παιδιά να τις ομαδοποιήσουν 

 




με βάση το χρώμα των μασκών. Έτσι φτιάχτηκε η ομάδα με τις κόκκινες μάσκες, 

 


η ομάδα με τις πράσινες μάσκες, 

 


η ομάδα με τις μωβ μάσκες

 


και η ομάδα με τις γαλάζιες μάσκες.

 



Στη συνέχεια το παιχνίδι δυσκόλεψε και τα παιδιά έπρεπε να ομαδοποιήσουν τις καρτέλες με τις εικόνες ανάλογα με το χρώμα των μαλλιών των παιδιών που φορούσαν τις μάσκες. Τα παιδιά έφτιαξαν την ομάδα με τα μελαχρινά παιδάκια, 

 


την ομάδα με τα καστανομάλλικα παιδάκια

 


και την ομάδα με τα ξανθά παιδάκια.

 


Στο τέλος ζητήθηκε από τα παιδιά να μετρήσουν τις ομάδες, που δημιούργησαν. Βρήκαν 4 ομάδες με βάση το χρώμα των μασκών και 3 ομάδες με βάση το χρώμα των μαλλιών, έκαναν σύγκριση ανάμεσα σε αυτές τις ομάδες και συμπέραναν πως οι περισσότερες ομάδες δημιουργήθηκαν με βάση το χρώμα των μασκών. Έτσι μέσα από αυτό το παιχνίδι τα παιδιά μπόρεσαν να προσεγγίσουν την έννοια της ταξινόμησης και της ομαδοποίησης και να κάνουν και συγκρίσεις ποσοτήτων.

  

Στα πλαίσια γνωριμίας των παιδιών μεταξύ τους και στην προσπάθειά μας να δεθεί η ομάδα των μαθητών διαβάσαμε παραμύθια, κάναμε δραματοποιήσεις,παίξαμε παιχνίδια και ακούσαμε τραγούδια. Μερικές ενδεικτικές δραστηριότητες που ακολουθήσαμε είναι οι παρακάτω:

Η ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

 Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι η σκάλα της αγάπης,

που μας δείχνει το πως ένα μικρό πλασματάκι που όλοι το υποτιμούσαν, το μυρμηγκάκι κατάφερε να βρει τη λύση και να βοηθήσει το μικρό αστέρι,που έπεσε από τον ουρανό να γυρίσει πάλι πίσω. Τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι.

 
















Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΒΑΤΡΑΧΟΣ

Το παραμύθι: ο πρίγκιπας βάτραχος μας έμαθε πως πρέπει να τηρούμε πάντα τις υποσχέσεις μας. Δραματοποιήσαμε την ιστορία του και κάναμε και μια ομαδική χειροτεχνία.




 

 ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ

Είπαμε το παραμύθι: Το κάστρο της ευγένειας, στο οποίο για να μπει κανείς πρέπει να χρησιμοποιεί ευγενικές λεξούλες! Το ζωγραφίσαμε,

κολλήσαμε τους ευγενικούς κατοίκους του πάνω του


ζωγραφίσαμε σαν καραμέλες τα γλυκά και ευγενικά λογάκια: ευχαριστώ, παρακαλώ, συγγνώμη, καλημέρα και τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το αρχικό τους γράμμα.





Στο τέλος τα κολλήσαμε στο κάστρο της ευγένειας και η πόρτα του άνοιξε για να υποδεχτεί όλα τα ευγενικά παιδάκια, δηλαδή εμάς!


 

ΤΑ ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ

Το κλασικό παραμύθι: τα τρία γουρουνάκια μας έμαθε να είμαστε εργατικοί και να μην τεμπελιάζουμε.







 


ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 1

 
 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 2

  

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 3 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΞ...ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ-ΤΜΗΜΑ 2

     Ένα πολύ μεγάλο μέρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το αφιερώσαμε στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Μιλήσαμε για τα έθιμα του τόπου...